Empati Ödülü (2016)...
 
  Empati Ödülü Adayları (2016)
Bu yazı toplam: 26343 kez okunmuştur.

 

 

1. ADAY: CAFER EVGİN

Turhal Ticaret Meslek Lisesi son sınıf öğrencisi Cafer Evgin, 2013-2014 öğretim yılından beri kas hastası, aynı zamanda hafif düzeyde zihinsel geriliği olan Sedat Ergün’le dört yıldır sıra arkadaşıdır. Cafer, tamamen kendi isteğiyle, karşılık beklemeden can dostu Sedat’a okula geliş gidişlerinde ve okulda tüm fiziksel ihtiyaçlarını gidermesinde yardımcı olurken aynı zamanda hem okul içi sosyal etkinliklere katarak onun sosyalleşmesine hem de derslerine yardım ederek akademik olarak başarılı olmasına büyük katkıda bulunmuştur. Bu ikilinin dostluğu ve yardımlaşması bütün okulu etkileyerek idarecisi, öğretmeni ve öğrencisiyle bu dayanışma bütün okula yayılmış, okul huzurlu ve başarılı bir eğitim öğretim ortamına kavuşmuştur. Cafer bu sıra dışı örnek davranışı nedeniyle 2016 Yılın Empati Ödülüne aday gösterilmiştir.

 

2. ADAY: ÇAĞDAŞ BATI İHTİSAS SPOR KLÜBÜ
Çağdaş Batı İhtisas Spor Kulübü Basketbol takımı oyuncusu Kadir Türkalp’ın evinde yaşanan doğalgaz patlaması sonucunda vücudunda ağır yanıklar meydana gelmiştir. Kadir’in vücudundaki yanıkların yanı sıra çok sevdiği saçlarını da kaybetmiş olması acısını ikiye katlamıştır. Yaralarından kaynaklanan ağrılara ve saçlarını kaybetmiş olmanın verdiği üzüntüye tanık olan takım arkadaşları Kadir’in saçlarını kaybetme üzüntüsüne ortak olma adına saçlarını sıfıra vurdurarak maçlara öyle çıkma kararı almışlardır. Hazırladıkları pankartla seremoniye çıkan oyuncular, aynı pankartın salonun en üst noktasına asılmasını sağladıktan sonra, oynanan maçı internetten Kadir’e canlı seyrettirmişlerdir. Çağdaş Batı İhtisas Spor Kulübü basketbol takımı oyuncuları bu empatik davranışları nedeniyle 2016 Yılın Empati Ödülüne aday gösterilmiştir.

 

3. ADAY: ERYAMAN ŞEHİT RIFAT ÇELİK İLKOKULU
Eryaman Şehit Rıfat Çelik İlkokulu idareci ve öğretmenleri özel eğitim öğrencilerinin eğitim programlarında “yaşam becerisi’’nin eksikliğini fark eder ve bu eksikliği gidermek için yola koyulurlar. Önce okulda bir ekip kurulur. Öğrencilerin, sınıf dışında yaşam becerilerinin destekleneceği, bu yönde eğitim hedeflerinin kazandırılmasına hizmet edecek yeni uygulama odalarının açılması sağlanır. Proje çalışması 2015 yılında başlar ve 2016 yılında okulda açılan ‘yaşam evi’ ile son halini alır. Diğer okul bünyelerinde olmayan bu proje odalarında verilen eğitimler sayesinde özel eğitim öğrencilerinin sınıf içinde algısal becerilerinin gelişimine yönelik programlar sınıflarda eksik olan materyallerle ve teknik donanımla nitelikli hale getirilirken, sınıf dışında açılan ‘uygulama odası’, ‘öz gelişim odası’ ve 2016 yılında açılan ‘yaşam odası’ ile engelli öğrencilerinin eğitim kalitesini en üst seviyeye çıkarılması sağlanır. Eryaman Şehit Rıfat Çelik İlkokulu Ankara ilinde bünyesinde özel eğitim bölümü olan ilk ilkokul olma özelliğini almasına da vesile olan bu çalışmaları nedeniyle 2016 Yılın Empati Ödülüne aday gösterilmiştir.

 

 

 

4. ADAY: MUKADDES KURT
Mukaddes Kurt, Tokat Mehmet Akif Ersoy Görme Engelliler İlkokulu’nda personel olarak görev yapmaktadır. Okul görme engellilere hizmet eden yatılı bir kurumdur. Mukaddes Kurt okulda göreve başladıktan sonra kendi isteğiyle ve herhangi bir artı ücret talep etmeden akşamları da okulda kalıp öğrencilere bir nevi annelik yaparak onların her türlü fiziksel ve duygusal ihtiyaçlarını karşılamada yardımcı olmuş, ailelerinde ayrı olan görme engelli öğrencilere aile ortamı oluşturarak aile özlemlerini bir nebze olsun gidermiş, onların neşe kaynağı olmuştur. Bunu neden yaptığı sorulduğunda; “kendimi hem onların hem de ailelerin yerine koyduğumda yaşadıkları sorunları ve çektikleri hasreti hissedebiliyorum.” demiştir. Mukaddes Kurt, bu içten ve yardımsever davranışı nedeniyle 2016 Yılın Empati Ödülüne aday gösterilmiştir.

 

5. ADAY: ODTÜ GELİŞTİRME VAKFI ÖZEL ORTAOKULU
ODTÜ Geliştirme Vakfı Özel Ortaokulu’ndan 11 öğrenci sosyal sorumluluk çalışmaları kapsamında “Zorunlu göç ve çocuklar” temasını seçerek çalışmaya başlarlar. Öğrencilerin bu konuyu seçmelerinin nedeni, ülkemize zorunlu göç nedeniyle gelen çocuklarla kendilerini kıyasladıklarında bu çocukların barınma, beslenme, sağlık ve eğitim konularında ihtiyaçların karşılayamadıklarını görmüş olmalarıdır. 23 Şubat 2016 tarihinde okulun idarecileri, öğretmenleri, öğrencileri ve çalışanları birlikte bir kâse çorba için kuyruğa girmiş, kumbaraya 1 lira atarak küçük adımların büyük umuda dönüşmesine tanık etmişlerdir. 1 Nisan 2016 tarihinde de Ankara Üniversitesi’nde “Göç, Kimlik ve Edebiyat” konulu panelde çalışmalarını” Çocuk Gözüyle Göç: Empati Kuralım: Ben de Varım!” adıyla büyüklerine anlatmışlardır. ODTÜ Geliştirme Vakfı Özel Ortaokulu öğrencileri, “Biz aynı durumu yaşasaydık neler hissederdik?” sorusunu kendilerine sorarak, ülkelerinden göç edip farklı bir ülkeye göç etmek zorunda kalan yaşıtlarının ne gibi zorluklar yaşıyor olabileceklerini anlama ve küçük de olsa destek olma duyarlılıkları nedeniyle 2016 Yılın Empati Ödülüne aday gösterilmiştir.

 

 

 

 

 

 

 

 


 
  Bu yazıdan çıktı ver
Bu yazı toplam: 26343 kez okunmuştur.
 
 
 
 
© Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Derneği
ncebeci Mah. Umut Sok. No:50/4 Kolej/ANKARA
Tel & Faks: 0(312) 430 3674 Cep: 0505 731 0290
E-Posta: pdrder@yahoo.com